joi, 14 aprilie 2011

Un leu

Ies din supermarket cu plasa încărcată pe umăr şi dau să mă îndrept spre staţia de tramvai, când aud o voce din spate: "Două legături de pătrunjel la un leu, pătrunjel proaspăt, două legături la un leu". Îmi dau seama cu o vagă iritare că am uitat să cumpăr asta din supermarket, aşa că mă întorc spre sursa chemării şi, fără să spun o vorbă, întind un leu. Apuc pătrunjelul fără să ridic ochii şi vocea mă face să tresar: "Vă mulţumesc din suflet". Privesc mirată şi răspund automat cu un "Mulţumesc şi eu". În vreme ce mă îndepărtez cu umerii zgribuliţi şi cu aceeaşi grimasă preocupată pe faţă, am un flashback cu privirea ţintită în ochii mei şi zâmbetul cald, prietenos al fetei. De unde?! De unde aşa zâmbet, mă întreb nedumerită. La câţiva metri mai încolo un cerşetor se tânguie: "Ajutaţi-mă cu un leu"....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu